Věděli jste, že do počtu tramvají je Praha třetím největším „tramvajovým městem“? Celkem v naší metropoli jezdí 850 vozů. Více jich má už jen Moskva a Budapešť. V dalších letech by v Praze mělo dojít po dlouhých 17 letech z prvním velkým změnám. Plánů a projektů je celá řada.
Do budoucna se uvažuje až o desítkách nových tratích. Už do roku 2024 by dokonce měly vzniknout celkem čtyři trasy o délce bezmála sedmi kilometrů.
Dopravní podnik by první trať chtěl začít stavět už v příštím roce. Ta by v roce 2021 propojila Modřany s Libuší. Dálka kolejí by byla přibližně 2 kilometry.
Aktuálně tramvaje končí v Modřanech ve stanici Levského, což je vzdušnou čarou zhruba 3 kilometry ke Krčskému lesu. Přibydou však nové zastávky podél ulice Generála Šišky: Modřanský vodojem, Observatoř Libuš, Sídliště Libuš a Libuš. V případě poslední zastávky jde o místo, kde by se měla v budoucnu též nacházet stanice linky metra D. Tramvaj by se tak ke Krčáku přiblížila na vzdálenost zhruba 1,3 kilometru a jednalo by se o nejbližší tramvajovou zastávku u Krčského lesa. Aktuálně je nejblíže konečná Spořilov, která leží od Krčáku ve vzdálenosti 1,7 kilometru.
Ale ani v Libuši by tramvaj nemusela končit. Již nyní se totiž mluví o možnosti prodloužení této trati až na Nové Dvory. Tuto variantu podporuje mimo jiné i místostarostka Prahy 12 Eva Tylová, místostarosta Prahy 4 Zdeněk Kovářík nebo náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.
Trať by vedla ulicí Novodvorská a následně by se zpět otočila pomocí ulic Chýnovská, Libušská a Durychova. Od Krčského lesa by to tak byl k tramvaji jen necelý jeden kilometr. Z tramvajové zastávky v Nových Dvorech by následně bylo možné do Krčáku pohodlně dojít pěšky za 10 až 15 minut.
To stále není úplně tak blízko, jako je tomu například u stanice metra Roztyly nebo autobusových zastávek Zelené domky, Ústav mateřství, U Labutě nebo U Kunratického lesa, to by se však mělo ještě výrazně změnit s výstavbou nové trasy metra D, která bude ke Krčskému lesu ještě blíže.